donderdag 18 maart 2021

D66 wint ook in Westfriesland!

Wat een geweldige uitslag, dankzij de inzet van alle leden van D66! Ja, ook zij hebben ontzettend hard gewerkt om het D66-geluid nog beter bij de kiezer te brengen. En wat heeft Sigrid het goed gedaan! Steeds zichzelf blijven, niemand wegzetten, altijd een antwoord geven op de vraag hoe D66 het graag wil doen. Je ziet: verbinden, niemand laten vallen, visie hebben en durven te staan voor je idealen is het antwoord op de polarisatie in deze wereld. Zoals het er nu uitziet, gaan we landelijk 24 zetels halen.

Fantastisch om te zien dat we in alle gemeentes in onze afdeling zeer goed hebben gescoord, waarbij we het CDA hebben voorbij gestreefd en de 2de partij zijn na de VVD. Tegelijkertijd is wel jammer dat de linkse partijen, onze partners aan de andere kant, zetels verloren hebben. Toch belooft de uitslag van deze landelijke verkiezingen een mooie opstap naar de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar.

D66-ers en D66-stemmers: bedankt!

Hendrik Fongers, afdelingsvoorzitter