vrijdag 22 februari 2019

Aftrap campagne voor verkiezingen Provinciale Staten

Zondag 24 februari trapt D66 Noord-Holland de campagne voor de verkiezingen voor de Provinciale Staten af met een regio-bustour. Onze regionale kandidaat voor Westfriesland, Arja Kapitein zal daarbij aanwezig zijn al was het alleen maar omdat het evenement begint bij haar automuseum in Schagen.  Bij haar zullen zich voegen Ilse Zaal, lijsttrekker D66 Noord-Holland, minister ingrid van Engelshoven, Tweede Kamerlid Paul van Meenen en kandidaat Eerste Kamerlid Boris Dittrich.

Het automuseum in Schagen bewaart en beheert het historische vervoerserfgoed en geeft een bijzonder tijdsbeeld weer van onze auto’s uit de tijd dat auto’s een kostbaar bezit en statussymbool waren; waarin het ging om schoonheid en kracht en minder om veiligheid en vervuiling.

Vervoer is steeds een belangrijk thema voor D66 in Noord Holland. Het is echter wel een thema wat zeer sterk in beweging is. Blijvend is de vrijheid van individuen om zich te verplaatsen om te kunnen doen wat ze willen (werken, recreëren, familie bezoeken etc.), ongeacht waar ze wonen in onze provincie. Maar de manier waarop verandert. De techniek verandert snel naar steeds minder vervuilende technieken voor auto’s. De beloftes en verwachtingen van innovatieve oplossingen als zelf-rijdende auto’s zijn groot – ook in Noord-Holland en vooral bij de vele forensen.