donderdag 17 januari 2019

Nieuw bestuur D66 Westfriesland na fusie met D66 Hoorn

Woensdag 16 januari 2019 was de eerste ledenvergadering van D66 Westfriesland inclusief Hoorn. In 2018 is gewerkt aan de voorbereiding van de samensmelting van de afdeling Westfriesland en Hoorn om samen de bestuurlijke krachten te bundelen. De afdeling is actief in de Westfriese gemeenten Enkhuizen, Drechterland, Stede Broec, Medemblik, Hoorn, Opmeer en Koggenland.  Bij de start van de nieuwe afdeling D66 Westfriesland werd een nieuw bestuur gekozen, voor een zittingsperiode van in principe 3 jaar.

De zittende bestuursleden Harold IJskes (Hoorn), Kevin Smit en George van Overbeeke (beiden Westfriesland) namen afscheid en werden bedankt voor hun inzet in de afgelopen jaren. Herverkiesbaar waren Miryam Brouwer (secretaris), Joram Pinxteren, Hendrik Fongers en Jack Heuwekemeijer. Als nieuw lid trad tevens Walter van Dam toe tot het bestuur. Walter zal in de loop van dit jaar de functie van penningmeester overnemen van Jack Heuwekemeijer.

Het nieuwe bestuur zal een nieuw afdelingsreglement gaan opstellen en op de volgende vergadering een begroting neerleggen. Floris de Boer vanuit het campagneteam van D66 Noord-Holland gaf een inkijkje in de campagneaanpak voor Provinciale Staten. Tevens stelde Arja Kapitein (Wognum) zich voor als regiokandidaat op plek 6. Voor de ondersteuning van Arja en de provinciale campagne werd een budget vastgesteld. Tevens werd een budget vastgesteld voor het ambassadeursplan van lid René Bruijne.