maandag 14 januari 2019

Een grotere afdeling Westfriesland

De afdelingen D66 Hoorn en D66 Westfriesland zijn gefuseerd tot één afdeling D66 Westfriesland. De nieuwe afdeling is actief in de Westfriese gemeenten Enkhuizen, Drechterland, Stede Broec, Medemblik, Hoorn, Opmeer en Koggenland. De leden van D66 in de regio kozen vorig jaar voor het samengaan van de afdelingen.

“De grotere afdeling bundelt expertise en kennis om de D66-fracties in Enkhuizen, Medemblik en Hoorn en de leden beter te kunnen ondersteunen, maar ook om nieuwe initiatieven te ontplooien”, aldus Hendrik Fongers, interim-voorzitter van de nieuwe afdeling “we willen in alle gemeenten graag dichter bij de burger komen te staan maar ook over gemeentegrenzen heen denken.”

De afdeling D66 Westfriesland gaat enthousiast van start met de verkiezingen voor de Provinciale Staten en het Europees Parlement. Fongers: “Wij vinden het erg belangrijk dat onze regio, die zoveel kwaliteiten herbergt, sterk in beeld komt en vertegenwoordigt wordt in de provincie maar zeker ook in Europa”