zaterdag 20 januari 2018

De visie van D66 Enkhuizen

D66 Enkhuizen zien een stad met een betrokken samenleving. Een Enkhuizen die de morele verantwoordelijkheid neemt voor het houden aan de klimaatdoelen. Een Enkhuizen waarin wij samen werken om de binnenstad leefbaar te houden voor iedereen. Waarin duurzaamheid een vast onderdeel is van élk raadsvoorstel. Waar het historisch karakter van de stad op ons netvlies staat. Een stad waarin de fietser en de wandelaar leidend zijn in het verkeer. En waarbij zelfs de gedempte havens weer open kunnen zijn. Een stad waarin onze kinderen veilig buiten spelen.

D66 Enkhuizen wil een gemeente met aandacht voor maatschappelijke initiatieven. Waarin onze economische motor; de zaadveredelingsbedrijven, het midden- en kleinbedrijf, de nautische bedrijfstak, de aandacht krijgen die ze verdienen. Enkhuizen voedt nu al meer dan 500 miljoen mensen per dag. In de toekomst maken wij hier samen meer dan 1000 miljoen van. Dit kan met een gedifferentieerd woningaanbod voor huidige en toekomstige burgers.

D66 Enkhuizen ziet een Enkhuizen waarin het geld besteed wordt aan zorg en minder aan regelgeving. Waarin zorgprofessionals geen last meer hebben van een lading aan overbodige nodeloze regels. En waarin professionals en vrijwilligers samenwerken. Een Enkhuizen waarin de zorg voor de patiënt op nummer 1, 2 en 3 staat.

Meer weten? Lees het verkiezingsprogramma van D66 Enkhuizen “Onze visie voor Enkhuizen“. Stem D66 Enkhuizen op 21 maart 2018.