zaterdag 13 januari 2018

Verkiezingscampagne GR2018 van start

D66 Westfriesland is gestart met de verkiezingscampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018. In het bijzijn van Tweedekamerlid Steven van Weyenberg en de D66-coryfee Arthur Helling werd samen met D66 Hoorn de feestelijk aftrap gegeven in Theater Het Pakhuis. Met de start van de campagne werden de verkiezingsprogramma’s voor de verkiezingen overhandigd aan de Medemblikse D66-lijsttrekker Geert Mos en aan de nummer van D66 Enkhuizen, Emile van Marle.

Burgerkracht

In Enkhuizen kozen de D66-ers voor een programma dat burgerkracht stimuleert en stuurt om de stad en haar bewoners te versterken. Raadsleden Jaap Koning en Emiel van Marle gaan samen met kandidaatraadsleden Machteld Bult, Kevin Smit en Mariska van der Zee in Enkhuizen voor D66 aan de slag met een sterke campagne.

Voor een bloeiende samenleving

De titel van het Medemblikse programma is Voor een bloeiende samenleving, een verwijzing naar de belangrijke verkiezingsthema’s duurzaamheid en goed sociaal en economisch beleid. Het diverse team van lijsttrekker Geert Mos bestaat uit raadsleden Yannick Nijsingh en Arja Kapitein, commissieleden Bas Knol en Sylvia Cool, en nieuwe talenten Bas Tensen en Miryam de Brouwer.

De verkiezingsprogramma’s worden gereedgemaakt voor publicatie en zijn binnenkort te vinden op de websites van D66 Medemblik en D66 Enkhuizen.